VÁMOS VEROS FLAMENCO TÁNCOS

2011. március 24. csütörtök, 16-22 között valamikor
SPLASHMOB A MEDENCÉKNÉL
Napi fürdőbelépővel látogatható. Az előadás hirtelen, váratlan, meglepő és meghökkentő időben és helyszínen történik.

Flamenco 
Andalúziából (Spanyolország déli tartományából) származik ez az összetett művészet. A szó egyben életmódot, életérzést is jelent: minden mélyről jövő, legbenső dolog heves megélése, felszínre hozása és sokszor harsány, erőteljes formában való kifejezése. Jelenlegi formája a XVIII-XIX. sz. körül alakult ki, de a mai napig fejlődő, képlékeny, élő rendszer. Markáns jegyeit az egyes előadóitól kapta, kapja, mindannyian egyéni módon interpretáljuk. Gyökerei az ősi vizigótokig és az ókori pogány bachanáliákig nyúlnak vissza, a dévadászik (indiai templomi táncosnők) mudráit, gesztusait is felfedezhetjük kézmozdulataiban. Az évszázadok során az andalúz népművészethez  az Ibériai félszigeten áthaladó és letelepedő népek (mórok, sephard zsidók, cigányok) adták kultúrájukat, de érezhető rajta a dél-amerikai gyarmatokon keveredő indián őslakos és afrikai tradíciók hatása is.

Vámos Veros
Vámos Veros
4 évesen kezdtem táncolni: 25 évig tanultam klasszikus balettet, mellette jazz-, modern- és kortárstánc tréninget kaptam. Később különböző néptáncokat (széki- és moldvai, argentin tangó, orientális-, szufi-mevlevi dervis táncok) tradicionális mozgásokat (karate, jóga) tanultam. 13 éve éneklek, jelenlegi együttesem Tango Cortina néven működik. Eleinte musicalekben táncoltam (Rockszínház, Vígszínház, Madách), később kortárstánc együttesekben (Horváth Csaba, Roberto Galván, Tzranz Danz). Flamenco-val 23 éve foglalkozom. Jerez de la Fronterában, Sevillában, Granadában tanultam. Első önálló darabomat 1994-ben készítettem (Két tűz között címmel). Jelenleg flamenco tánctanítással  és annak színházi alkalmazásával foglalkozom. Legutolsó darabom (...És újra tavasz) - melyet a 2010. júliusi Pécsi Flamencofesztiválra készítettem - "Mencori" nevű saját társulatommal a 2011-es Fringe fesztiválon látható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése